SEO
Waar sta jij voor, in 20 woorden?
Voor een goede SEO-strategie is een beginpunt nodig. Bepaal jouw wat, hoe en waarom. Ook wel de ‘Golden Circle’ vragen genoemd. Probeer die vraagstukken zo exact mogelijk te beantwoorden en bepaal zo waar jij voor staat. Analyseer jouw antwoorden en maak hier een woordwolk van. Maak die woordwolk zo uitgebreid mogelijk en selecteer daarna de 20 woorden die het beste rijmen met jouw antwoorden op de ‘Golden Circle’ vragen.
DE BASIS
Zoekmachine optimalisatie begint met een goede basis. Om een goede basis te leggen dien je in alle onderwerpen zo veel mogelijk jouw ’20 woorden’ terug te laten komen. Van daar uit kun je het verder uitbreiden zoals jij wilt en wat het meeste effect heeft op jouw doelgroep.
Titels
Google reageert het beste op titels waarin een goede korte beschrijving staat van de tekst die daarop volgt. Hou ook hier weer rekening met jouw ’20 woorden’. Hiermee verbeter je de kwaliteit van jouw website en ziet Google meer betrouwbaarheid in jouw website. Daarnaast zal je content meer gewaardeerd worden.
Zoekwoorden
Om meer bezoekers te trekken dienen veel gebruikte zoekwoorden terug te komen in jouw teksten. Gebruik echter alleen zoekwoorden die ook echt iets met jouw tekst te maken hebben. Bezoekers die ‘bouncen’ worden ook geregistreerd door Google. Dit heeft weer een negatief effect op jouw ranking.
Linkbuilding
Links kun je zien als koppelingen tussen jouw pagina’s. Hoe meer koppelingen jij hebt hoe sterker de structuur van jouw website is en hoe beter jij zal scoren in Google. Wil je helemaal goed scoren met Linkbuilding? Zorg dat er veel links van andere websites doorlinken naar jouw website.
gevoel
SEO heeft ontzettend veel met gevoel te maken. Je moet gevoel hebben voor de zoekwoorden die door jouw doelgroep gebruikt worden en je moet deze toe weten te passen in jouw SEO-teksten. De juiste website structuur door goede linkbuilding en duidelijke SEO-teksten is een invulling die nooit fout kan zijn zolang die maar in lijn ligt met jouw ’20 woorden’. De kwaliteit heeft echter veel effect op jouw ranking en dit is een constant proces. Omdat het zoekgedrag van jouw bezoekers altijd veranderd en omdat jij jouw waardes steeds beter onder woorden weet te brengen die er echt toe doen. Hik jij tegen de juiste strategie aan of heb je gewoon een handje nodig? Boek dan nu een consult, dan kijken wij wat jouw huidige strategie is en hoe dit nóg beter kan.