online advertising

ADVERTISING 2.0

De wereld globaliseert in een rap tempo. Dat is een resultaat van alle tools die je de grenzen weg doen laten denken. Binnen 10 seconden kun jij iemand aan de andere kant van de wereld bereiken en een vraag stellen. Het leggen van een verbinding is zo eenvoudig, maar dit is ook een valkuil. Welke verbindingen zijn voor jou van belang? Wie is jouw doelgroep? En welk bericht weerspiegeld jouw bericht het beste? Lees hieronder alles over de verschillende mogelijkheden van marketing anno 2020.


Social media

Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok, Youtube en WhatsApp zijn de bekendste social media kanalen. De een groter dan de ander en de een groeiend en de ander krimpend. Waar moet je beginnen, welk kanaal werkt het beste voor jouw boodschap en het aller belangrijkste is waar bevindt jouw doelgroep zich. Hoe werken deze platformen en hoe kan jij op een goede manier gebruik maken van hun algoritmes? Moet je betaalde content creëren of alleen gratis content? JAMIBO bekijkt graag samen met jou waar voor jou de meeste winst valt te behalen en hoe je dit het beste kan aanpakken.

SEA

Google is zo goed als een monopolist en is hierin ook het enige goede middel voor betaalde zoekmachine advertenties. Google is niet alleen een monopolist vanwege hun naam maar de algoritmes en programma’s die zij ontwerpen en gebruiken werken het beste voor de zoekende mens. Het is daarom van noodzaak dat je deze algoritmes en programma’s goed kent voordat je hiermee aan de slag gaat. Budgetten beginnen klein maar kunnen snel onnodig opgebrand raken in het oerwoud van mogelijkheden.

Bij het creëren van betaalde zoekmachine advertenties draait het om kwaliteit, niet om kwantiteit. Het bepalen van de juiste strategie is daarom de beste eerste stap. Als jij jouw kwalitatief hoogstaande strategie hebt kunnen bepalen is het pas tijd voor kwantiteit. Opschalen noemen we dat. Maar ook dan dien je ontzettend goed te blijven monitoren, want timing kan de resultaten drastisch veranderen.


affiliate-, e-mail en offline marketing

Affiliate marketing is het beste inzetbaar bij het creëren van aanwezigheid en het verbreden van je bereik. Vaak is dit een van de laatste stappen bij een complete online marketing strategie. E-mail marketing daarentegen is de beste vorm van marketing. Wie opent er nu niet zijn mail? Bijna niemand. En krijg jij ook een push-melding van ieder mailtje dat je ontvangt? Wij ook. Je kan in een e-mail zo veel informatie stoppen als jij wilt, maar let op! Iemand kan tijdens een contactmoment maar een maximale hoeveelheid aan informatie verwerken. Ga hier dus secuur mee om! Dan is er nog offline marketing. Dit is waar het allemaal mee begon en waarmee je een perfecte brug kan maken naar jouw online platform. De mogelijkheden zijn eindeloos en gebruik hier jouw creativiteit voor, zo veel je en zo gek je maar kan bedenken. Heb jij ondersteuning nodig bij het maken van het juiste plan voor jouw marketing activiteiten? Boek nu een consult en laat je begeleiden naar jouw marketing masterplan.